Perswazyjność reklam

Stworzenie reklamy nie jest trudnym zadaniem. Szkopuł polega jednak na tym, by nasza reklama reprezentowała sobą coś więcej niż tylko zwykłe przedstawienie produktu. Większość konsumentów zadowala się kolorową reklamą telewizyjną, jednakże zazwyczaj nikt nie wynosi z niej niczego ważnego. Z kolei inteligentna reklama może nie trafić w gusta przeciętnego klienta. Podczas oglądania telewizji staramy się raczej odprężyć, aniżeli skupiać uwagę na czymś skomplikowanym i niejasnym. Nie lubimy się więc domyślać, ale oczekujemy czegoś ambitnego. Wydaje się, że to właśnie stało się receptą na dobrą reklamę w telewizji.

Chwytem stosowanym przez agencje tworzące reklamy jest najczęściej – jeśli chodzi o reklamę telewizyjną – perswazja. Pośredni kontakt z konsumentami sprawia, że krótki spot może przedstawić o wiele więcej niż zwykły baner czy plakat. Dlaczego to właśnie perswazja jest istotna przy powstawaniu reklamy? Przede wszystkim dlatego, iż wiąże się ona z argumentacją, która ma z kolei przekonać klienta do kupna jakiegoś produktu czy skorzystania z usługi.

Dobre argumenty obronią się same, dlatego warto przy okazji wymyślania reklamy zacząć właśnie od najsilniejszych stron promowanego produktu czy też firmy. Należy jednak zdać sobie sprawę z tego, że oprócz perswazji warto skupić się również na aspektach estetycznych. Chwytliwe słowa i pomysłowe animacje z pewnością wzbogacą walory każdej reklamy. tv

producent balonów reklamowych

Perswazja a pomysł